Direktlänk till inlägg 3 mars 2012

ångest

Av staypositive - 3 mars 2012 19:44


Hur kan känslor som ångest och oro vara så starka så de stör en så mycket i livet?

Jag vet inte men jag hatar de stunder då jag känner ångesten krypandes sakta. Häromdagen skulle jag bara ut å träffa en vän, å där kom helt plötsligt ångesten när jag gick ut genom min dörr. En ångest som jag inte kunde förklara. Jag mådde ju inte dåligt över något just då. 


Igår var jag på middag hos en vän som märkte att mina händer skakade. Jag hade inte tagit min medicin den dagen. Jag e säker på att det är ångesten som får händerna att skaka då det har hänt innan. 

Men allt har blivit så mycket bättre sen jag började medicineras. Ja förutom de jobbiga utsättningssyndrom och bieffekter jag fick av de i början. 


Sen kanske jag seeeenareee ska få en utredning  på ADHD. Men jag vill ha den nu nu nu ! Jag behöver hjälp. Mitt liv är en enda röra och jag vet inte vart jag ska börja med någonting över huvud taget. Jag bara låter allt ligga i en stor hög och hoppas på det bästa för att sen inse att jag håller på att misslyckas. Då kommer ännu mer ångest och ännu mer stress. Mitt humör är ju inte det bästa heller och det får tyvärr mina nära lida för ibland. 


Men det blir bättre.....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av staypositive - 28 december 2012 17:34

  Nu är jag tilllbaka, övergav denna hemliga blogg som knappt ingen jag känner vet om.   Sen jag senast skrev här har jag hunnit byta medicin mot mirtazapin som jag gick på några månader. Fick sluta med den då jag gick upp för mycket i vikt.  N...

Av staypositive - 2 mars 2012 00:55

  Första inlägget! Jag har länge velat starta en blogg där jag kan skriva om det som så många har svårt att prata om. Ångest, ADHD, depression med flera.  När en människa skadar sig fyskiskt, tex bryter benet så kan alla se det. Man kan förstå oc...

Presentation

I denna blogg kommer jag ta upp hur det är att leva med ångest men också om olika psykiska sjukdomar, syndrom, funktionshinder eller vad man nu vill kalla det.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards